1ο Μαθητικό Συνέδριο: Η Θεολογία συνδιαλέγεται με τον κόσμο


Ένας νέος θεσμός, το 1ο Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: "Η Θεολογία συνδιαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο" πραγματοποιήθηκε στις 28/02/2015-01/03/2015 στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.

Σχολεία από όλη την Ελλάδα παρουσίασαν μαθητικές εργασίες, οι οποίες σχετίζονται με την Ορθοδοξία και τον πολιτισμό της, μέσα από ένα πλούσιο θεματικό φάσμα. Στόχος του συνεδρίου αυτού είναι να ασχοληθούν όσο το δυνατό περισσότεροι μαθητές με τις παραδόσεις, την τοπική θρησκευτική ιστορία, τους αγίους και τα μοναστήρια του τόπου τους με στόχο να αποκομίσουν  γνώσεις τις οποίες θα μεταφέρουν στο συνέδριο με τρόπο που θα επιλέξουν οι ίδιοι. 
Oι θεματικές κατηγορίες του Συνεδρίου είναι:
  •  Τα μοναστήρια του τόπου μου
  • Εκκλησίες και παρεκκλήσια του τόπου μου
  • ‘Άγιοι, μάρτυρες και νεομάρτυρες του τόπου μου
  • Ήθη και  έθιμα συνυφασμένα με την θρησκευτική παράδοση του τόπου μου.
  • Η τέχνη στην θρησκευτική ζωή στον τόπο μου (εικόνες, ψηφιδωτά, αγιογραφίες, τοιχογραφίες)
  • Η Εκκλησία του τόπου μου απέναντι στην οικονομική κρίση και τα καθημερινά προβλήματα των κατοίκων.
  • Η ζωή και το έργο της Εκκλησίας στον τόπο μου.
  • Το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.
Το σχολείο μας συμμετείχε με βίντεο που ετοίμασαν οι μαθήτριες: Βακουφτσή Βασιλική, Γούτα Βιβή, Ελευθεριάδου Μαριάννα, Καραγιαννίδου Αναστασία και Λιώτη Άννα, του Β1 τμήματος, στην κατηγορία: Η Εκκλησία του τόπου μου απέναντι στην οικονομική κρίση και τα καθημερινά προβλήματα των κατοίκων.
Η εργασία αφορούσε το φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολής μας και παρουσίασε την συνέντευξη που πήραν οι μαθήτριες από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ.Ιωάννη. Η επεξεργασία του βίντεο έγινε στο πλαίσιο της Βιωματικής Δράσης και η επεξεργασία της συνέντευξης έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών (ενότητα: Η παραβολή του Καλού Σαμαρείτη).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου